Airbus A380:
|
 |
|
Airbus A330 a KLM-nek |
|
Sövegjártó Zoltán - JETfly Internetes Magazin |
 |
|
Fotó:Airbus |
A KLM szerződést írt alá az Airbus-szal hat darab A330-200 majd további 18 gépre vételi jogot köteleztek el. A gépeket 2005. áprilisában kezdik átadni a megrendelőnek |
 |
|
. A rendelt gépekben 250 utas két komfort osztályon utazhat kényelmesen. A hajtóművek kiválasztása még folyamatban van. A legtöbb A330-200 a KLM flottájában fog repülni, Amszterdam és nemzetközi úti célok között. A repülőgép alacsony zajszinttel és károsanyag kibocsátási értékkel rendelkezik és ezek a tulajdonságok ma már elengedhetetlenek nemzetközi szinten.
Az Airbus’ A330-200-t neves és eredményes repülőnek tekinthetjük saját osztályán belül, egyesíti az alacsony költséggel üzemeltethető gépek és a nagy szállítási hatékonysággal rendelkező repülők jó tulajdonságait. Az A330-200 kategóriájához képest kényelmes kabinnal és széles törzzsel rendelkezik. A szélesebb székek és a szélesebb folyosók segítik a fedélzeten tartózkodók kényelmes utazását.
|
Fotó:Airbus |
|
Fotó:Airbus | Ez a szerződés fontos áttörés az Airbusnak, a KLM volt az a fontos légitársaság, aki még nem üzemeltette az Airbus modern családját. nyilatkozta Noël Forgeard az Airbus nevében. Ez a bizalom új jele az A330-200 felé és ez mutatja a gép típus fontosságát ebben a szegmensben, nyilatkozta Noël Forgeard az Airbus nevében.
A KLM a továbbiakban tervezi még a sikeres A330/A340 család tagjainak vásárlását. Az A330/A340 család jó üzemeltetési tulajdonságai, a 250 és 380 közötti ülés kialakítás közgazdaságilag verhetetlenné teszi.
Az A330/A340 család tagjaiból jelenleg hatvan üzemeltetőnél 750 repülőgép repül. | | | | |
Boeing:
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
A Malév átvételre váró tizennyolcadik Boeing-gépe Seattle-ben Kép: a szerző felvétele | Átvette az utolsó új Boeing 737-es gépet a Malév, amelynek ezzel már 18 új repülő van a flottájában. A Boeing új, tengerentúli utazásra alkalmas álomgépét is szeretné eladni a magyar légitársaságnak, de az éppen a két meglévő hosszú távú repülő eladásán gondolkodik.
Egy még meg sem épült vadonatúj típus, a Boeing 787-es modelljét ajándékozták az amerikai cég képviselői a Malév vezérigazgatójának Seattle-ben csütörtök este. Gönci János a tizennyolcadik, maléves színekben repülő újgenerációs gép átadására érkezett ide. Az európai értékesítésért felelős Tom VanderHoeven szerint a legmodernebb műszaki megoldásokat alkalmazó, főként kompozit anyagokból épített repülőgép-modelljének átadása a két cég jövőbeli sikeres együttműködését szimbolizálja. A szavak mögött leginkább az a remény állhat, hogy a tizennyolc darab, négy-hatezer kilométeres hatótávolságú, legkevesebb 700 millió dollár összértékű repülőgép lízingelése mellett a hosszú távra, azaz 15-16 ezer kilométeres utakra tervezett utasszállítókat is a Boeingtól rendelje meg a magyar légitársaság. Ez azonban egyelőre inkább csak szép álom (a 787-es neve egyébként Dreamliner), hiszen a Malév nemrég kinevezett vezetésének jelenleg épp az okoz fejfájást, mit kezdjen a légitársaság két darab, tizenkét éves, az utasok mellett évi kétmilliárd forintos veszteséget is megbízhatóan szállító, hosszú távú utakra tervezett repülőgépével. A szóba jöhető lehetőségek között szerepel az értékesítés, a bérbeadás és a továbbüzemeltetés is. Ennél egyértelműbb a négy darab, ötvenszemélyes CRJ-gép jövője, amelyeken a menedzsment mielőbb szeretne túladni, mivel gazdaságtalan az üzemeltetésük.
A flottával kapcsolatos döntéseknél ugyanakkor tekintettel kell lenni a Malév privatizációjára is, hiszen egy új tulajdonos színre lépésével minden alapvetően megváltozhat. Az elmúlt fél év két sikertelen pályázata után nemrég tárgyalásos eljárást hirdetett meg a részvények 99,95 százalékát birtokló ÁPV Rt. Erre meglepően sokan, tizennégyen jelentkeztek. A névsort az ÁPV Rt. nem hozta nyilvánosságra, de valószínűsíthető, hogy az exmaléveseket felvonultató Aviation Solution, a sármelléki repteret üzemeltető Cape Clear Aviation és az orosz Krasznojarszkije Avialinyii részvényesei mellett a maléves pilóták által alapított Sky Alliance Rt. és a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest Rt. is megméretteti magát.
A Malév-flotta
Gép |
Darab |
Férőhely |
Boeing 767-200ER |
2 |
185 |
Boeing 737-800 NG |
5 |
180 és 160 |
Boeing 737-700 NG |
7 |
119 |
Boeing 737-600 NG |
6 |
102 |
Fokker-70 |
5 |
67 |
CRJ-200 ER |
4 |
48 | |